راه اندازی سرویس «تماس بان» همراه اول

پنج شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۱

MCI1همراه اول از ارائه سرویس تماس بان خود برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری خبر داد. مشترکان با عضویت در این سرویس حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراهشان از کلیه تماس های دریافتی خود مطلع خواهند شد. در این سرویس چنانچه مشترک به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشد، «تماس بان» پس از اتصال مجدد مشترک به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با وی تماس گرفته اند به همراه زمان تماس آنها، در یک پیامک برای وی ارسال خواهد کرد.

در این سرویس اطلاعات تماس های از دست رفته شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می شود. لازم به ذکر است که اگر مشترک چندین تماس از دست رفته از یک شماره در زمان های مختلف داشته باشد، مجموع تعداد تماس ها به همراه ساعت و روز آخرین تماسِ از دست رفته در قالب یک پیامک به مشترک ارسال می شود.

فعال سازی این سرویس برای تمامی مشترکین همراه اول رایگان بوده، و از طریق ارسال عدد ۱ لاتین به شماره ۹۹۱۴ همراه اول انجام می پذیرد. همچنین برای دریافت راهنمای سرویس یک پیامک خالی، برای غیر فعالسازی آن عدد 5 و برای اعلام وضعیت این سرویس عدد 0 را باید به این شماره ارسال نمائید.

به گزارش وسنا، خدمت اعلام تماس های از دست رفته یکی از سرویس های محبوب ارزش افزوده تلفن همراه است که در بسیاری از اپراتورهای دنیا به مشترکین ارائه شده است. لازم به ذکر است که ایرانسل نیز پیش‌تر این سرویس را برای مشترکین خود فعال کرده است.